8 Ekim 2010 Cuma

CUMPA günü :)

Eveet bugün Çanakkalenin en renkli günlerinden biri:) Cuma pazarı var çünkü. Her hafta yerinde kurulan kocaamman bir pazar. İçinde yok YOK ! hem ucuz ,hem kaliteli ne ararsanız rahatlıkla bulabilirsiniz. Tabiki her memleketin halk pazarı güzeldir,büyüktür vs. ama Ç.kale de cuma pazarı (cumpa) farklı bir özelliğe sahiptir.yakın,uzak kasabalardan otobüs dolusu insanlar akın eder bu pazara. cuma günleri her yer kalabalıktır. Pazar yerinde adım atacak yer bulamazsınız. beni ilgilendiren en sevdiğim yönü ise çok ucuza kumaş bulabilmem:)





Bu kumaşların çoğunu bu pazaran aldım. büyük kumaş değiller. en fazla 1 metre çoğu. ama metresi 10 kuruş:)) şaka gibi değil mi?




burada da sevgili Ayşe Özgün bizim cumpa 'yı anlatıyor. http://www.turkcebilgi.com/kose_yazisi_73254_ayse-ozgun-canakkalenin-cuma-pazari.html

3 yorum:

  1. metresi 10 kuruşmu neee... inanmıyorum cennettemisin sen?en küçük düğme bile bir lirayken burda:((böğüre böğüre ağlarım ama yhaa

    YanıtlaSil
  2. Günümüzde böyle pazarların varlığını sürdürebilmeleri süper bişi ya, birçok mağazada bile bulamayacağınız çeşitlikte ürünleri çok ucuz fiyatlara bulabilmek, paha biçilemez! (:

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle öyle:) bugün de gittim geldim. kumaşlar harikaydı yine. ama o kadar karışık ki kumaş sergisi, Allah ne verdiyse karıştırıp ,ne nasıl olduğunu anlamadan alıyorum:)) çoğunu eve getirip açınca bakıyorum. defoları da oluyor tabiki...

    YanıtlaSil