14 Ekim 2010 Perşembe

Lahana Sarması :)

Geçen gün evdeki işlerim sanki azmış gibi lahana sarması yaptım. başıma iş açtım. zaten yemek konusunda bir pratikliğim yok ! ki olacağını da pek zannetmiyorum:)  nasıl böyle bir işe giriştim onu da kestiremedim :) ama sonuç evdekileri mutlu etmeye yetti. iç harcını da biraz fazla yapınca , yapraklarım da vardı bari bi de yaprak sarması olsun dedim.koca bir tencere yarına kalmadı. Meğer lazımmış bizim canavarlara :)
işte tarif:
MALZEMELER :
1 adet küçük lahana
pirinç
1 su bardağı zeytinyağı
1 büyük soğan
½ demet maydanoz
1 çorba kaşığı dolusu kimyon
tuz
karabiber
3-4 adet biber
1 adet domates
2 su bardağı su

Lahanaları yapraklarını ayırıp yıkadıktan sonra geniş bir tencerede haşlayın.( ben lahana yapraklarını buhar makinasında haşladım )
Yayvan ve geniş bir teflon tavaya zeytinyağı koyun soğanları rondo da çekilip pembeleşinceye kadar kavurun. Daha sonra doğranmış biberi ilave edin.Yıkanmış prinçleri de biraz kavrulduktan sonra domates, maydanoz ve baharatları ilave ederek 2 su bardağı su ile birlikte kısık ateşte suyunu çekinceye kadar biraz pişirin. Soğumaya bırakın. Bu arada haşladığınız lahanaların ortalarındaki sert kısımlarını keserek sarmaya hazır hale getirin. Lahanaları dilediğiniz büyüklükte keserek hazırladığınız içle sararakderin bir tencerede üzerine tabak koyarak pişirin. Afiyet olsun :)

1 yorum: