17 Ekim 2010 Pazar

ŞİİR YARIŞMASI SONUÇLARI AÇIKLANDI :)




Aşık Talibi Coşkun şiir yarışmasına katılmıştım. burada da bahsetmiştim yarışmadan. Sonuçlandıına dair mail geldi bugün. şiirlerim dikkate değer görülmüş. binlerce kişi arasından  ilk 100 'ün içine girebilmişim. ve Yetim Temalı Şiirler Antolojisi kitabında yayımlanacakmış şiirlerim. Bu bile benim için çok güzel bir başarı. uzun bir zaman sonra tekrar edebiyatla ilgili bir ödül gibi geldi.. buna bile çokkkK sevindim.. işte bence bu başarıyı elde eden şiirim :))


BABAM'A

Sen gittin.
Ben kaldım.
O günden beri her yer aynı,
tek dert yalnızlık ve biraz da can sıkıntısı.
Ama
unutmadım dün gibi aklımda;
sen uyuya kalmıştın deniz kenarında
saklanmıştım bulamazsın diye safça.
Uyanınca hani göremeyince beni;
yüzünde taş gibi bir telaş
gözünde mavileri dolduran bir bulut
koştun oraya buraya.
Çıktım ben de hemen ortaya
Dedim buradayım baba.
Sımsıkı sardın beni
Korktum
Korkuttun beni dedin.

Yine bir yaz günü
Deniz kenarında değiliz şimdi
bedenin buz sanki,
sanki başka diyarda
Nasıl haykırmıştım;
buradayım baba,
buradayım korkma

Ben dokuzdum
Sen otuzdokuz
Şimdi ben de korkuyorum.
Ellerimde sıcaklığını saklayıp, sayıklıyorum
Yüzüme,gözüme güven arıyorum telaşla
Hayat büyüyor, bedenim gibi.
Artık benim de var bir oğlum
İzin vermiyorum onun saklanmasına
Kendim de kaybolmuyorum
Acaba hissediyor mu o kocaman ruhun?
Görüyor musun bizi,
Dedesiz yarım torununu
Yarım kaldık sensiz olunca
Ve
Dokuzumdan beridir;
baba kelimesini duyunca,
içimde dönüyor koca dünya...
                                       
                                             MERYEM TÜMER
  diğer iki şiirimi de eklemek istedim:)

onlar da ...

          KARA

Bir oğlan çocuğu kapkara.
Gözyaşları yollar yapmış,tozlu yanaklarına.
Çoktan yırtılmış,kirlenmiş,eskimiş küçük yüzü.
Yediği bir küflü ekmek bir de küfür.
Korku bilmez elleri.
Çamuru,kartonu,bira şişesini,
arada bir de köteği,
tatmıştır her şeyi.
Yalvarsa yakarsa yoktur arkası.
Herkes doldurur çuvalını.
Kazancı çok büyük,biraz para, dolu saygı.
Hüzün bilmez.
Yüzünü yere eğdirmez.
Mutluluğunu da bulur sokakta.
Ezberindedir her kelime, her dua.
Görmediği adam kalmaz yollarda.
Tanışmadığı,
Tanımadığı,
Tatmadığı tek kelime vardır,
o da baba...

                      MERYEM TÜMER

BABA

öc almaya geldim senden
yarım kalan hayatımın hatrına
özlem akmasın gözünden
bırakıp giden sendin baba

küçücük ellerim vardı oysaki
sana benzerdi her bir çizgisi
senin ellerin benim için güvendi
şimdi hepsi kara toprakta

yalnızlığı seçmişsin ölmekle
acı dolu,ne kadar bencilce
senin yüceliğine büründüm bende
yanında ufacık bir yer var mı baba

tek başıma yürümeyi öğrenemiyorum
denedim, burada yalnız kalamıyorum
kaza gürültüsüyle geliyorum
yaşamayı beceremedim baba

söylerler zavallı öldü yetim
yüreğimde yoktu böyle bir niyetim
masmavi gözlerin benim cennetim
yanında büyümeye geldim baba
                                                   MERYEM TÜMER
 

9 yorum:

  1. Sevgili aymeciğim yüreğine sağlık çok güzel her üçü de... başarılar diliyorum.sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim güzel duyguların için fiamma:)

    YanıtlaSil
  3. Babam gittiğinde o 47 ben 13 yaşımdaydım.
    Duygularını çok iyi anlıyorum aymeciğim.
    Şiirlerin de övgüye değer.
    blogundan haberim yoktu ,güzel blog
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ne olur yazmaya devam et.Böyle duygulara hepimizin ihtiyacı var.

    YanıtlaSil
  5. Tebrikler... baba şiiri pek içli olmuş.

    YanıtlaSil
  6. canım yaa çok tatlı yazmışsın tebrik ederim sakın bırakma oldu mu ?

    YanıtlaSil
  7. Bu Meryem o Meryemmi Acaba?

    YanıtlaSil
  8. eğer isveçli meryem isen ekle beni lütfen. grampus_yurukæhotmail.com

    inş. aradıgım meryemsindir. bekliyorum . . .

    YanıtlaSil
  9. tebrik ederim kitap çıktımı?

    YanıtlaSil