24 Kasım 2011 Perşembe

Anneannemi Kaybettim ...

     Anneannem bir rüya görür. Rüyasında ona bir ses '' kızının kızı olacak, ismi Meryem olacak '' der. Durmadan yankılandıkça ses , her gece rüyası devam eder. Kimseye bir şey diyemez. Çünkü bir kızının eşi kız çocuk istemez. Onun kızı olacak zanneder ve korkar. İçten içe ''ya Müjgan'nın kızı olursa, ya bu bana malum olduysa der'' Halbuki en büyük kızı Müberra (annem) 40 yaşında, astım hastası ve öksürmekten 2 kaburga kemiğinin henüz kırılmış olmasına rağmen  7 aylık hamiledir. Ve bunu öğrenince ya sakat bir bebek ya da ölü bir bebek doğacak zannederler. Anneannemin rüyası dilden dile dolaşır. Çünkü anneanne hafızdır, 7 yaşından itibaren Kur'an'ı ezbere bilir, onun rüyasına herkes inanır. Ve sonunda Müberra (annem) kız bebek doğurur. Üstelik tüm imkansızlıklara rağmen kendi başına, hiç anlamadan, hiç acı çekmeden doğar bebek. Adını Meryem koyarlar. Şimdi ben Müberra'dan doğma Meryem isim annemi kaybettim. Anneannem melekler gibi uçtu gitti. Anneannemin adı da Müberra'ydı. Tertemiz bir ölüm ismine nefesine kondu. İsmi gibi müstesna bir kadındı. Onu çok özleyeceğim hem de çok...
Acım çok taze, ne yazdığımı bilmiyorum şu an. Kahretsin ki ağlarken de insan tam göremiyor gözyaşından. Derseniz ki niye geldin de burada oyalanıyorsun? tek bildiğim acımı paylaşmak. Ölümün hayatın gerçeği olduğunu hatırlamak. O dünyanın en tatlı öğretmeniydi ve öğretmenler gününde hayata gözlerini yumdu...

17 yorum:

  1. Aymem ya çok üzüldüm :( ne diyecegimi bilemiyorum

    Gerçekten melek gibiymiş, başınız saolsun canım :(

    YanıtlaSil
  2. anneannelerin yeri torunların kalbinde bir başkadır.ben anneannemi hiç tanımadım ama çok iyibir anneanne olduğuma inanıyorum.inş sende bir gün olursun.başınız sağolsun allah bu acıyı unutturmasım mekanı cennet olsun.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Canım Allah (c.c.) rahmet eylesin. Nur içinde yatsın inşallah. Hepinize sabır diliyorum.
    Başınız sağ olsun.

    YanıtlaSil
  4. Canım, başın sağolsun, bunun tesellisi yok, ama O'nun hep seninle olacağına inanıyorum, sen de hissedeceksin bunu ....

    YanıtlaSil
  5. Başınız sağolsun Aymecim.Mekanı cennet olsun. :(

    YanıtlaSil
  6. Ben de ağlayarak yazıyorum bu yorumu, anneannenle beraber tüm kaybettiklerime ağlıyorum.. Acısı taptaze içimde duranlar, acısı küllendikçe özlemi çoğalanlar.. devrilen koskoca bir çınar, gencecik fidanlar.. Hepsine bir fatiha gönderiyorum..
    Başın sağolsun Meryem Allah sabrınızı arttırsın inşallah..

    YanıtlaSil
  7. She looks like my grand mother..How sweet she is!
    Allah bless you all..Aamin

    YanıtlaSil
  8. nur içinde yatsın, mekanı cennet olsun!!!!

    YanıtlaSil
  9. başın sağolsun...nur içinde yatsın nur yüzlü anneannen..çok duygulandım cok etkilendim yazdıklarından..Allah gani gani rahmet eylesin..

    YanıtlaSil
  10. canım başın sağolsun:(

    YanıtlaSil
  11. Başınız sağolsun, Allah sizlere sabır, uzunömürler versin...

    YanıtlaSil
  12. Allah rahmet etsin, huzurla uyusun ve geride kalanlarada sabır dilerim.
    Bende bir ananeyim ve yazın beni çok duygulandırdı.
    Sevgiler...
    NUR

    YanıtlaSil
  13. Başın sağolsun ölümlerde teselli sözleri tükeniyor,ama sevdiklerinin hemen hemen hepsini kaybetmiş biri olarak onlarla paylaştıklarını hatırlamaya çalış emin ol kendini daha iyi hissedersiz Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  14. swotpisces: başınız sağolsun, ölüm gerçek ve ne zaman olacağı belli değil.

    YanıtlaSil
  15. Herkese tek tek gönülden çok teşekkür ederim. Duygularınız yazmanız benimle paylaşmanız beni çok duygulandırdı. Çok çok çok teşekkür ederim beni yalnız bırakmadığınız için.

    YanıtlaSil
  16. geçen yıl 24 aralıkta da ben anannemi kaybetmiştim. Acının nasıl olduğunu çok iyi anlıyorum. Onların yeri bi başka oluyor ya, hele birde tatlı dilli, sevecenlerse ayrılmak çok üzüyor insanı. İnşallah mekanları cennet olur. Cennette kavuşmak nasip olur bizlere. Allah sabır versin canım

    YanıtlaSil