18 Kasım 2011 Cuma

''nihanuz'' redifli bir gazel ve ben :)


Saat sabahın 9'una geliyor ve ben dün geceden beri hiç uyumadım. Kalbim küt küt, kafam zonk zonk, ellerim tir tirrrr :) Çünkü bugün sıvavım var. Ve gördüğünüz fotoğrafta da sabah çalışmamın son hali :) Artık son kahvemi de içtikten sonra oğlumla güzel bir kahvaltıyı hakedeceğim. Tabi oğluşum uyanınca ..

Sizinle ezberlediğim ve çok sevdiğim, sınavda da sorumlu olduğum gazellerden birini yazmak istiyorum.
Neşati ve Nihanuz :)


      Şevküz ki dem-i bülbül-i şeydada nihanuz
      Hunuz ki dil-i gonce-i hamrada nihanuz
    
      Biz cism-i nizar üzre döküb jale-i eşki
      Çün rişte-i can gevher-i ma'nada nihanuz

      Olsak nola bi-nam-ü nişan şöhre-i 'alem
      Biz dil gibi bir turfe-i ma'nada nihanuz

      Mahrem yine her halümüze bad-ı sabadur
      Da'im şiken zülf-ü dil-arada nihanuz

      Hem gül gibi rengini-i ma'na ile zahir
      Hem neşe' gibi halet-i sahbada nihanuz

      Geh hame gibi şekve-i tıraz-ı gam-ı aşkuz
      Geh nale gibi hame-i şekvada nihanuz

     İtdük o kadar ref'-i ta'ayyün ki Neşati
     Ayine-i pür-tab-ı mücellada nihanuz

Bu gazel diğerlerinin içinde beni en çok etkileyen oldu. İçeriği o kadar geniş ki, hayat görüşümü değiştirmeye yetecek kadar diyebilirim aslında. Neyse uzatmayım sözü.. dualarınızı eksik etmeyin saat 16:15 ' de sınavda olucam ne olur dua edin :(

5 yorum:

  1. canım inşallah sınavdan çok çok iyi sonuçlar alırsın... Allah (c.c.) yardımcın olsun...
    bu arada nerede okuyorsun? master falan mı?
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Evt canım yüksek lisansa başladım. Çoook teşekkür ederim güzel duaların için. Bu şiiri deli gibi ezberledim ama başka başka şeyler sordu hoca sınavda:( biraz moralim bozuldu .. ama sonuçta atlattım mıı eveet :) en azından 1 haftacık kendime mola vericem ve el işlerine dönücem :D

    YanıtlaSil
  3. Çok sevindim senin adına canım. İnşallah tahmin ettiğinden, beklediğinden çok daha iyi bir sonuç alırsın.
    Özledik seni.
    Bekliyorum yeni çalışmalarını.
    Sevgilerimle canım.

    YanıtlaSil
  4. Aymem dualarım seninle canım benim. İyi geçicek tabiki ama şimdi bir okudumda baya zor canım ya :(

    Allah yardımcın olsun..

    Ah bitti dimi sınav? şimdi kendine zaman ayır biraz tmm :)

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim okuyanım :) artık bişiler yapmanın vakti geldi :)

    Aslım; çok zor gerçekten . Bazen anlamak dünyanın en berbat işi oluyor bu şiirlerde. ama seviyorum bölümümü napiim :)duaların için çok teşekkürler canım.

    YanıtlaSil