6 Şubat 2012 Pazartesi

Kolay Kek Ve Motif etkinliği :)

Öncelikle bu kolay kekle başlayalım.




 3yumurtayı 1 su bardağı şekerle çırpıp köpürtüyoruz. Bu arada yumurtaların oda sıcaklığında olması kekin daha da kolay kabarmasını sağlıyor. Eşim pastacı olduğu için bizim evde bolca kek denemeleri yapar. Bana pek iş kalmaz aslında ama yine de arada ondan öğrendiklerimle yapıyorum bir şeyler. Neyse yumurtayı içindeki şeker eriyinceye kadar ve köpürünceye kadar çırpıyoruz ki kek güzelce kabarsın. İçine yarım su bardağı sıvı yağ ve yarım su bardağı su ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Onlarda karışımı bütünledikten sonra boza kıvamına gelecek kadar un ve kabartma tozu ekliyoruz. Genelde 1,5 su bardağı un yeterli oluyor. Unu sıvı karışıma alttan alarak karıştırıyoruz. Bu noktada fazla çırpmaya gerek yok sadece unu havalandırarak karıştırmamız kekin kabarmasını kolaylaştırır. Kek kalıbımızı güzelce yağlayıp karışımı içine döküyoruz.180 dereceye yakın bir ısıda olan fırınımıza keki attık mıııı 20 en fazla 25 dakka sonra sıcaacıkk kekimiz hazıır :) Tabiki ben sade tarifi verdim içine istediğinizi koyabilirsiniz artık. Alsında kek bilmeyen yoktur belki ama inanın ben eskiden hazır çorba yapmayı bile bilmiyordum o yüzden ayrıntısıyla anlatmak istedim. Hiç bilmeyenler için belki bir yardımım dokunursa çok sevinirim :)


Yanına da kahve iyi gider :)

Bu arada motif etkinliğimiz için motifler örüyoruz. Bitmiş halini daha fotoğraflayamadım. Aslında bitti tüm motifler.. Yani Aslımın motiflerini tamamlayabildim henüz :))





 
                              

4 yorum:

  1. bende yaptım iç beyazlarını gri yi de dün buldum güya hemen tamamlıcam :) yüncüde dikkatimi çekti elimdeki kağıtta iç renk gri yazıyordu başımdan aşağı kaynar sular döküldü çünkü ben iç renk beyaz yapmıştım sonra hemen olsun iç rengi beyaz olan bir başkasına kullanırım akşam hemen gider yenilerini yaparım diye düşündüm sonra eve geldim PC açtım baktım zaten içi beyaz olacakmış diye okuyunca bu seferde soğuk ter içinde kaldım :) heheheheheh baksana etkinlik hakikaten heyecan katıyormuş hayatımıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) hakikatten insana heycan katıyormuş. Ben de pembe ipi bulamadım farklı renkte vermişler, dükkandaki bütün ipleri, depodakileri falan indirttim ipçiye. sonunda kadın sordu bu kadar önemli mi bu renk oluversin dedi. bende ki korku telaş anlatılacak gibi değil :) anlattım kadına çok önemli çok diye diye.. bakalım getirecekler favorinin pembesini :) çok güzel oluyo ama:)

      Sil
  2. Kekin harika olmuş aymem ellerine saglık :)

    Daha ben hiç başlamadım ya :( ipleri bile alamadım, bir an önce başlamam lazım. şimdi bunlar benimmi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım :) Daha sen sonra ki postta yayınlayacağım resimleri gör :) Hepsi senin heeeepsi :) bitirdim. Arada kağan alıyo kaçıyo birini, kaç kere saydım bilmiyorum motifleri:) o kadar güzel oluyor kiiiiiiiiii.. :)

      Sil